Älä eksy Facebook-kuvakokojen viidakossa

Edellisessä blogikirjoituksessani puhuin kuvallisesta viestinnästä ja kerroin visuaalisen viestinnän kymmenen käskyä. Toivottavasti kirjoitukseni auttoi sinua pääsemään kuvallisen kerronnan maailmaan. Tällä kertaa autan sinua selviämään Facebook-kuvakokojen viidakossa. Yrityksen Facebook-sivulla kuvallinen kerronta onnistuu helposti, mutta kuvien eri koot aiheuttavat monelle päänvaivaa. Väärät kuvakoot kostautuvat, kun hienolta näyttävä kuva pikselöityy epätarkaksi tai siitä rajautuu tärkeitä asioita kuva-alueen ulkopuolelle. Muistilista yrityksen […]

Instagram Stories – uhka vai mahdollisuus?

Vannoutuneena Snapchat-fanina olin aluksi hieman epäluuloinen, kun Instagram Stories ilmoitti tulostaan. Lyhytkestoiset, snäppien kaltaiset kuvat ja videot ilmestyivät Instagramin uutisvirran yläreunaan, ja melkein nämä samat setit löytyivät myös Snaphatin My story -listasta. Kuulostaa turhalta, eikö? Ilokseni voin kuitenkin todeta, että tuo skeptinen pöly Instagram Stories -ilmiötä kohtaan on laskeutunut. Instagram Stories on yritykselle kokeilunarvoinen mahdollisuus ja loistava […]

Lisää silmänruokaa someen

Kuvallinen viestintä tukee, tehostaa ja täydentää yrityksen tarinaa. Pelkkä teksti ei enää riitä, vaan seuraajat odottavat silmänruokaa – kuvia ja videoita. Yrityksen ilme ja haluttu fiilis saadaan parhaiten esille visuaalisesti. Kuva kertoo ja koukuttaa enemmän kuin sanat. Kuvallinen kerronta säästää myös aikaa, koska silmäily riittää ja skrollaajan huomio saadaan nopeammin. Viestintäkanavat ovat entistä visuaalisempia. Instagram […]

Miltä painotuotteesi tuntuu?

Painotuotteen paperi on tärkeä osa yrityksen viestintää ja imagoa. Paperi itsessään on jo merkittävä viestintäväline. Parhaimmillaan paperin materiaali täydentää, tarkentaa ja tukee viestin perillemenoa. Erikoispapereilla voidaan herättää tiettyjä mielikuvia sekä luoda houkuttelevampaa ja mieleenpainuvampaa viestintää. Eri paperivaihtoehdot antavat lukuisia mahdollisuuksia painotuotteellesi, miksi et hyödyntäisi niitä? Miten valitsen oikean paperin? Paperin valintaan vaikuttavat ensisijaisesti painotuotteen tarkoitus […]

Snäppäilyn salat yritykselle

Snapchat on erityisesti nuorten keskuudessa nopeasti kasvava sosiaalisen median palvelu. Sen avulla voi luoda, muokata ja lähettää kuvia ja videoita (snäppejä). Lisäksi palvelussa on chat-ominaisuus eli tekstillä viestittely ja kommentointi onnistuvat myös. Suomessa aktiivisesti snäppäileviä yrityksiä ovat esimerkiksi Fazer (fazersuomi), Sonera (soneraofficial), Hesburger (hesburgerfin) ja MTV (mtvsuomi). Koko snäppäilyn idea perustuu hetkessä elämiseen. Yksityisesti lähetetyt […]